Titanik Batığı, Üç Boyutlu Taramalarla Tamamen Görüntülendi

Titanik batığının 715.000’den fazla görüntüyle yapılan üç boyutlu taraması, dünyanın en ünlü batığının tam bir görüntüsünü açığa çıkardı. Keşfedilen şaşırtıcı detaylar, geminin su üstündeki son saatlerine ışık tutarak felaketin gerçek mekaniğini aydınlatabilir.

Titanik Batığı, Üç Boyutlu Taramalarla Tamamen Görüntülendi
A+
A-

Dünya tarihindeki en ünlü gemi batığı olan Titanik, yapılan yeni üç boyutlu taramalarla tam bir görüntüye kavuştu. 715.000’den fazla görüntü kullanılarak gerçekleştirilen bu taramalar, geminin aşınmış enkazını çamur ve karanlık suyun engellemesinden arındırarak, geminin su üstündeki son anlarını aydınlatmak için bir “dijital ikiz” oluşturdu. Bu çalışma, dünyanın en ünlü gemi faciasının daha önce hiç görülmemiş detaylarını ortaya çıkardı.

Titanik, 1912 yılında İngiltere’den New York City’ye yaptığı ilk yolculuğunda sadece dört gün sonra bir buzdağına çarparak Kanada’nın Newfoundland kenti yakınlarında batmıştı. Facia sonucunda 2.240 yolcu ve mürettebatın 1.500’den fazlası hayatını kaybetmişti. 1985 yılında keşfedilen batığın kalıntıları, dalgıçlar tarafından birkaç kez incelenmiş ve fotoğraflanmıştı.

2w 8

Ancak yeni taramalar, önceki görüntülerde görülemeyen tüm gemiyi kasvetli suyun engellemesinden arındırarak tam anlamıyla gösteriyor. Magellan derin deniz haritalama şirketi ve Atlantic Productions film yapımcıları tarafından gerçekleştirilen bu çalışma, 715.000’den fazla sonar görüntüsünün birleştirilmesiyle benzeri görülmemiş bir tarama oluşturdu.

Bu 3B modelleme çalışması, gemiyi milimetre ölçeğinde hassasiyetle haritalayarak perçinleri, seri numarasını ve gemiyi çevreleyen 5 km uzunluğundaki enkaz alanını ortaya çıkardı. Bu bulgular, bilim insanlarının Titanik’in buzdağına çarpma ve batma sürecini daha iyi anlamalarına yardımcı olabilecek önemli ipuçları sunabilir.

4eees

Magellan’da 3B görüntüleme uzmanı olan Gerhard Seiffert, bu yeni modelleme çalışmasıyla insanların gemiye daha yakından bakabilmesine ve daha önce görülmemiş harika detayları görebilmesine imkan tanındığını belirtiyor. Bu benzersiz 3B modelleme, Titanik’i tamamen yeni bir şekilde görselleştirmek için kullanıldı ve gözlemlenebilecek her türlü detayı içeriyor.

Taramaların tam zamanında gerçekleştirilmesi, batığı inceleyen uzmanlar için büyük bir avantaj sağladı. Zamanla gemi parçalanırken derin deniz mikropları demirlerde yaşam sürdü ve önceki kurtarma operasyonları gemide istemeden hasara yol açtı. Örneğin, 2019 yılında gerçekleştirilen bir operasyon sırasında, RMS Titanic Inc. şirketi geminin çanını alırken gözcü yerini yok etmişti.

3w 2

Titanik uzmanı Parks Stephenson, 20 yıldır Titanik üzerinde araştırma yaptığını ancak bu taramaların önemli bir dönüm noktası olduğunu belirtiyor. Mühendislerin, geminin parçalanma ve batma mekanizmalarını daha iyi anlamalarına yardımcı olacak gerçek verilere sahip olduklarını söylüyor. Yeni nesil Titanik keşfi, araştırma ve analiz için yeni bir başlangıcın habercisi olarak görülüyor.

Bu benzersiz taramalar, Titanik faciasının gerçek hikayesine daha da yaklaşmayı sağlayacak önemli bir kaynak olabilir. Hem tarihçilere hem de mühendislere olayın gerçek mekaniğini incelemek ve daha derinlemesine anlamak için eşsiz bir fırsat sunuyor.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.